Інститут повільного і болісного з'ясування напрочуд очевидних речей

Чорнобиль (мінісеріал) / Chernobyl (miniseries)

Ми діждемося Вашингтона
З новим і праведним законом?
А діждемось-таки колись.
Тарас Шевченко. Юродивий

Будь який літературний, чи медійний текст (на кшталт фільму чи серіалу) це по-перше сюжет. Хорхе Луїс Борхес виділив всього 4 історії які ми можемо зустріти. Свого часу знайшов класифікацію яка взагалі зводила сюжети до трьох канонічних: боротьба особистості і особистості, протистояння особистості суспільству, та сутичка суспільства з суспільством. А далі лише варіації, чи декілька історій обеднуються разом.

Сформулювати новий сюжет практично неможливо. Майже вся фантастика (а про фентезі годі й казати) – це переказ середньовічних балад. Наприклад, – гербертівська “Дюна”. Історія Арракиса нагадує Середньовічну Європу. Сюжет про помсту юного герцога, у якого вбили батька і забрали трон банальний і напевно сходить до древнескандинавской «Саги про Гамлета», якщо не раніше. І як не погодитися з Умберто Еко, який вважав що за своїми літературними якостями шекспірівський «Гамлет» не є шедевром – він їм став тому, що не піддається нашим інтерпретаціям. Іноді досить вимовити кілька безглуздих слів, щоб увійти в історію. Напевно, Шекспір – великий плагіатор, і цінний саме тим, що узагальнив практично всі популярні сюжети (тільки для трьох п’єс не знайдені джерела, звідки він міг запозичити фабулу). Хоча, звичайно, драматург нерідко переробляв твори, під якими ставив своє ім’я.

Візьмемо кіно. “Красуня” (1990 рік) з Гіром та Робертс в черговий раз розповідає історію Попелюшки, і всі у захваті. У 2015-му Walt Disney навіть вирішили не адаптувати сюжет до сьогодення і просто зняли “Попелюшку” за “оригінальною” казкою Шарля Перро та братів Грімм. Кажуть що це вже п’ятнадцятий ремейк фильму Жорж Мельєса 1899 року. Але це не точно.

Як ми бачимо знімати кіно чи серіал про історію яка всім відома, – не новий тренд. Але все ж отримати визнання критиків і гладачив в такому випадку не просто.
Ви не побачите в топі imdb ремейк ремейку, чи декілька варіацій однієї історії різних років, наприклад, Людину-павука (1977, 2002, 2012).

Можливо кінокомпанії раз за разом розповідають одні і ті самі історії, бо бояться ризикувати. Так, якись кожної нової картини не дужи відрізняеться від попередньої. Але і прибуток майже завжди гарантовано. Так навіщо ризикувати?

І ость каналі HBO знімає п’ятисерійний мінісеріал про вибух реактора на Чорнобильській атомній електростанції. За основу не беруть жодний літературний твір, доручивши американському сценаристу Крейгу Мезіну написати оригінальний сценарій. Про події 26 квітня 1986-го року відомо кожному школяру Східної Європи, і майже весь Світ чув про трагедію в Чорнобилі.

І навіть якщо глядачі Північної Америки не обізнані з деталей тієї аварії, десятки документальних фільмів залюбки поділяться з ними інтерпретаціями події тієї ночі.
Але HBO робить майже неможливо, знімаючи серіал який на момент написання цього тексту посідає 2 місце серед 250 інших кращих на думку глядачів. Більшість телекритиків погоджуються (96% позитивних відгуків на Rotten Tomatoes).

Як на мене серіал не тільки об’єднав не тільки три головні сюжети, але і додав унікальний четвертий. Так чому ж варто подивитися серіал?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.